Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Hoe schrijf ik mijn kinderen in voor een sportstage?

    Surf op onze website naar www.playsport.be/hoe-boeken. Hier zal u alle instructies stapsgewijs terugvinden om je kind(eren) vlot in te schrijven.

  • Ik krijg melding dat mijn kind niet de juiste leeftijd heeft om deel te nemen?

    De minimumleeftijd moet bij aanvang van de activiteit behaald zijn. Is uw kind oud genoeg, maar geeft het systeem toch een foutmelding? Mogelijk maakte u een profiel op naam van uw kind. Dit klopt niet helemaal, waardoor u die foutmelding krijgt. U dient eerst een profiel aan te maken op uw eigen naam, als ouder. Dit kan u nog aanpassen in uw huidige profiel. Nadien kan u uw kind(eren) toevoegen aan uw profiel via het tabblad 'mijn gezin'. Nu zou het geen probleem meer mogen vormen om een boeking te plaatsen via ons aanbod online: www.playsport.be/aanbod

  • Het rijksregisternummer van mijn kind wordt niet aangenomen door het systeem?

    Bij het ingeven van het rijksregisternummer mag men enkel cijfers invoeren, dus zonder puntjes en koppelteken. Het systeem kan het rijksregisternummer anders niet verwerken. Geeft u het correct in, maar zegt het systeem dat het rijkregisternummer reeds in gebruik is? Dan werd uw kind mogelijk al toegevoegd op een ander profiel. Boekingen voor eenzelfde kind kunnen slechts via één profiel verlopen.

  • Kan het mailadres gelinkt aan mijn profiel worden aangepast?

    Heeft u intussen een ander mailadres? Geen probleem, laat het ons even weten via onze klantendienst www.playsport.be/contact en dan passen wij dit aan voor u. De overige profielgegevens blijven onveranderd.

  • Kunnen er boekingen geplaatst worden voor eenzelfde kind via verschillende profielen?

    Boekingen voor eenzelfde kind dienen via één profiel te verlopen, daar het systeem eenzelfde rijksregisternummer slechts éénmaal kan linken aan een profiel.

  • Kan ik mijn kind enkel voor een volledige stage of lessenreeks inschrijven?

    Voor sportstages bij Play & Sport schrijft men zich steeds in voor een volledige week , tenzij specifiek vermeld staat dat er gewerkt wordt met individuele dagen of een kortere stageweek. Indien je kind(eren) voor minder dagen aanwezig zullen zijn, vragen we om dit vooraf even te melden via info@playsport.be Ook mag je dit melden aan de monitoren bij het aanmelden tijdens de eerste stagedag. Ook bij lessenreeksen schrijft men zich in voor een volledige reeks. Ben je later doorheen het seizoen pas op de hoogte van ons uitgebreid aanbod? Neem dan even contact op met onze klantendienst www.playsport.be/contact en dan bekijken we graag of uw kind nog kan instappen in de lessenreeks.

  • Vanaf welke leeftijd kan ik deelnemen aan een sportstage?

    Je kan bij Play & Sport terecht vanaf 3 jaar. Bij elke activiteit / sportstage staan specifieke leeftijden vermeld. Play & Sport staat hierin geen uitzonderingen toe. We kiezen ervoor om deze leeftijdsgrenzen te hanteren om zo een kwaliteitsvolle stage of lessenreeks in te richten met voldoende aandacht voor de verschillende leeftijden en niveaus.

  • Worden de leeftijdsgrenzen strikt toegepast?

    Ja, Play & Sport staat hierin geen uitzonderingen toe. We kiezen ervoor om deze leeftijdsgrenzen te hanteren om zo een kwaliteitsvolle stage of lessenreeks in te richten met voldoende aandacht voor de verschillende leeftijden en niveaus.

  • Wanneer ontvangen we alle specifieke info m.b.t. de sportstages?

    Voor aanvang van de sportstage zal u een automatische mail ontvangen met alle specifieke info (weekplanning, benodigdheden, praktische info). Deze informatie wordt ten laatste een week op voorhand opgeladen. U kan deze planning nadien ook steeds raadplegen op uw profiel via het tabblad 'mijn documenten'.

  • Waar kan ik belangrijke medische informatie melden?

    Op uw profiel kan u bij ieder kind medische informatie vermelden via het tabblad 'mijn gezin'. Deze informatie wordt meegedeeld aan de begeleidende monitoren. Bij het aanmelden tijdens de eerste stagedag kan er eventueel nog bijkomende uitleg worden gegeven.

  • Is er een inclusieve werking bij Play & Sport?

    Ja, onze monitoren worden op de hoogte gebracht van specifieke noden indien deze werden doorgegeven in de kindfiche bij 'mijn gezin'. Indien nodig kan er bijkomende informatie/omkadering worden gegeven op vraag van de ouders. Bij het aanmelden tijdens de eerste stagedag kan er nog bijkomende uitleg worden gegeven.

  • Kan ik eerst komen proberen alvorens in te schrijven voor een lessenreeks?

    Bij sommige lessenreeksen zal je kunnen inschrijven voor een eerste proefsessie. Indien het maximale aantal inschrijvingen reeds bereikt is, zal de proefsessie echter niet doorgaan. Bij tennislessenreeksen zijn de plaatsen steeds beperkt.

  • Wanneer krijg ik melding of ik nog kan deelnemen vanuit de wachtlijst?

    Tot ten laatste een dag op voorhand kunnen er mensen worden toegevoegd vanuit de wachtlijst. U ontvangt dan een automatische mail met vraag tot betaling. Na uitvoeren van de betaling is de inschrijving voltooid en de inschrijving compleet. U kan dan zeker zijn van uw plaats om deel te nemen aan de sportstage of lessenreeks.

  • Kan ik een activiteit/sportstage annuleren?

    Onze algemene voorwaarden inzake annulatie kan u nalezen op www.playsport.be/algemene-voorwaarden

  • Mijn kind wordt ziek net voor of tijdens een sportstage / lessenreeks. Waar kan ik dit melden?

    Gelieve zo spoedig mogelijk melding te maken hiervan via info@playsport.be Onze algemene voorwaarden inzake annulatie kan u nalezen op www.playsport.be/algemene-voorwaarden

  • Kan ik nog annuleren als ik plaats krijg bij een andere stage vanuit de wachtlijst?

    Dit kan! Neem even contact op met de klantendienst www.playsport.be/contact om de eerste boeking te annuleren. De nieuwe boeking dient u steeds eerst te voltooien via bancontact / overschrijving. Deze boekingen kunnen NIET worden omgezet. Had u credits gebruikt tijdens de eerste boeking? Dan zal de klantendienst deze credits terug opladen op uw profiel bij het uitvoeren van de annulatie. Deze credits kunnen NIET worden ingezet bij de nieuwe vraag tot betaling vanuit de wachtlijst. Bij een volgende boeking kan u deze wel inzetten als betaalmethode.

  • Kan ik mij op meerdere wachtlijsten plaatsen?

    Ja hoor, geen probleem. We vragen wel om even te laten weten wanneer u niet langer op een bepaalde wachtlijst wenst te staan. Dan kunnen wij deze plaats terug beschikbaar maken voor andere klanten.

  • Is er voor- of na opvang voorzien tijdens een sportstage?

    Play & Sport voorziet tijdens alle stages gratis voor en na opvang voor de deelnemers. Vooropvang: 8u tot 9u / Na opvang: 16u tot 17u, tenzij anders aangegeven. Gelieve het start- en einduur strikt te volgen.

  • Waar kan ik het deelnameattest voor de mutualiteit en fiscale attest terugvinden?

    Na afloop van een sportstage / lessenreeks verschijnen de deelnameattesten in je account op het tabblad 'mijn documenten'. Dit is enkel van toepassing voor activiteiten voor kinderen. Bent u op zoek naar een deelnamebewijs voor een lessenreeks voor volwassenen? Dan mag u het invuldocument doormailen naar onze klantendienst via administratie@playsport.be Bent u op zoek naar een deelnamebewijs als lid van TC Play & Sport? Dit attest voor de mutualiteit kan u terugvinden op uw profiel op de website www.tennisvlaanderen.be bij ‘mijn dashboard’. Bij het overzicht van uw clubabonnementen kan u het document downloaden.

    Onze sportstages komen in aanmerking voor het verkrijgen van een fiscaal attest voor kinderen jonger dan 14 jaar. Om deze te kunnen uitreiken, hebben wij het rijksregisternummer van zowel het kind als de ouder nodig. Als u deze informatie hebt ingevuld in uw profiel, vindt u na afloop van de stage het fiscale attest in uw account. Het is noodzakelijk dat wij de rijksregisternummers in ons bezit hebben vóór het einde van het kalenderjaar waarin de activiteit plaatsvond, zoniet kunnen wij geen fiscaal attest meer uitreiken.

  • Krijg ik korting?

    Play & Sport werkt met een kortingsysteem. Bij elke inschrijving voor een activiteit / sportstage spaart u 1% van het totaalbedrag in credits. U kan deze korting meteen verzilveren bij een volgende inschrijving of u kan ervoor kiezen om deze te sparen. Uw opgespaarde saldo kan u nakijken op uw profiel via het tabblad 'mijn credits'. Lees zeker ook de FAQ-vraag 'Kan ik kiezen voor welke activiteiten ik mijn credits gebruik?'

  • Hoe kan ik mijn credits inzetten voor een boeking?

    U kan credits inzetten als betaalmiddel. Hiervoor duidt u ze aan bij het kiezen van uw betaalmethode tijdens de laatste stap van uw boeking. U dient ook steeds een betaalmethode bovenaan te kiezen: bancontact - overschrijving - creditcard, zelfs indien uw credits het volledige inschrijvingsgeld omvatten. Dit is nodig voor het systeem om de boeking te kunnen registeren, maar u zal in die specifieke situatie niets meer hoeven bij te betalen. Indien uw credits niet het volledige inschrijvingsgeld omvatten, zal u enkel nog het resterende bedrag dienen te betalen. Lees zeker ook de FAQ-vraag 'Kan ik kiezen voor welke activiteiten ik mijn credits gebruik?'

  • Kan ik kiezen voor welke activiteiten ik mijn credits gebruik?

    Credits die u verkreeg in het kader van een sportlessenreeks, kan u enkel inzetten bij een volgende boeking voor een lessenreeks. Deze activiteitencredits zijn ook bruikbaar voor een abonnement of privé tennislessen bij TC Play & Sport. HIervoor dient u een aanvraag in bij onze klantendienst www.playsport.be/contact Credits die u verkreeg in het kader van een sportstage, kan u enkel inzetten bij een volgende boeking voor een sportstage (stagecredits). Uw opgespaarde saldo kan u nakijken op uw profiel via het tabblad 'mijn credits'.

  • Ik ben mijn credits vergeten te gebruiken tijdens het boekingsproces. Kan ik deze alsnog verrekenen in de prijs?

    Neen, het gebruik van credits dient steeds tijdens het boekingsproces te gebeuren. U kan er eventueel voor kiezen om een openstaande boeking (via overschrijving) te laten vervallen om nadien de boeking opnieuw te plaatsen mét gebruik van de credits. We kunnen echter niet garanderen dat er dan nog plaatsen beschikbaar zullen zijn. Eens een boeking geplaatst én betaald werd (via bancontact/creditcard) is het niet mogelijk om de boeking te annuleren om ze nadien terug te plaatsen.

  • Mijn werkgever betaalt een deel van het inschrijvingsgeld. Hoe breng ik dit in orde?

    Bezorg de procedure per mail aan administratie@playsport.be en vermeld duidelijk welke stage(s) u wenst te boeken. U dient zelf geen boeking te plaatsen! Dit doen wij aan de hand van credits, waarna het inschrijvingsgeld rechstreeks wordt gefactureerd aan uw werkgever.

  • Kan ik betalen met een vrijetijdspas van Malle?

    Ja, dit kan voor boekingen van sportstages. Bezorg hiervoor een foto van de voor- en achterzijde van uw vrijetijdspas via administratie@playsport.be en vermeld duidelijk welke stage(s) u wenst te boeken. Wij laden na ontvangst 50% van het inschrijvingsgeld in credits op uw profiel. Zo dient u bij het plaatsen van de boeking(en) nadien enkel nog het resterende bedrag te betalen.

  • Zijn mijn kinderen verzekerd tijdens een activiteit/sportstage?

    Alle deelnemers zijn verzekerd voor sportongevallen tijdens een activiteit / sportstage bij Play & Sport. Mocht dit gebeuren, kunnen de documenten worden opgevraagd via administratie@playsport.be

  • Moeten de kinderen zelf sportmateriaal meebrengen?

    Deelnemers doen een sportieve outfit en aangepast schoeisel aan (vb. voetbal - tennis - pony). Bij indoor activiteiten vragen we om ook sportschoenen met witte zool of turnpantoffels te voorzien. Bij tennisstages zijn er steeds tennisrackets voorradig op locatie, alsook bij ponystages wat betreft toks en harnassen. Deelnemers mogen echter ook hun eigen materiaal meenemen. Deze benodigdheden worden steeds vermeld in de planning met praktische info (ten laatste 1 week voor aanvang te raadplegen in je account bij 'mijn documenten'). Bij de tennis lessenreeksen dienen de deelnemers een eigen racket mee te nemen vanaf de 2de les.

  • Moeten de kinderen zelf eten en drinken voorzien?

    Deelnemers nemen zelf lunch, drank en snacks (2 pauzemomenten) mee. Water is onbeperkt voorhanden voor de kinderen. Tijdens enkele specifieke stages is dit anders: Tijdens de Pro – Voetbalstages en Competitie - tennisstages staat er steeds een warm middagmaal op het programma. Tijdens stages Adventure games (extern) wordt er éénmaal bij overnachting een warm avondmaal, ontbijt en lunch voorzien. Tijdens de stages Adventure games (intern) wordt ‘vol pension’ (ontbijt – middagmaal – avondmaal) voorzien.

  • Worden mijn kinderen ingedeeld bij hun vriendjes?

    We maken steeds een niveau - en leeftijdsgebonden indeling. Zo ervaart elk kind succesbeleving! We houden uiteraard ook rekening met vriendjes en vriendinnetjes, dit kan u invullen tijdens het boekingsproces. In geval van een strikte bubbelwerking vragen wij uw begrip, daar wij in de mate van het mogelijke rekening houden met alle aanvragen maar ook gebonden zijn aan de opgelegde maxima per bubbel.

  • Organiseert Play & Sport ook verjaardagsfeestjes?

    JA! Je kan bij ons terecht voor de allerleukste verjaardagsfeestjes met keuze uit verschillende thema's en formules. Vraag meer info via info@playsport.be

  • Organiseert Play & Sport ook sportdagen of teambuildings?

    JA! Play & Sport werkt voor eenieder een voorstel op maat uit. Vraag meer info via info@playsport.be